28 mei 2014

Ik ben een heks

Vroeger zei ik van mezelf dat, als ik een aantal eeuwen vroeger zou geboren zijn, ik ofwel een heks zou geweest zijn, of een kruidenvrouw, of een orakel, een priesteres, of zo iemand.
Wel...

Ik had me in Frankrijk een paar dagen niet zo goed gevoeld toen ik daar tegen Swa zei dat ik eigenlijk liefst zo vlug mogelijk naar Oostenrijk zou willen. Als ik om één of andere reden in een ziekenhuis zou belanden, dan liever in een ziekenhuis waar ik de mensen zou verstaan en waar ik me verstaanbaar zou kunnen maken.
We zijn wegens het min of meer goede weer echter in Italië blijven hangen. En wat gebeurt er? Swa belandt hier in een ziekenhuis.

Toen ik vandaag terug naar de camping reed om de ziekenhuispapieren te halen, gritste ik ook onze KW's mee. Ik weet zeker dat Swa zou gezegd hebben dat dit niet nodig was. Op dat moment waren er slechts wat zwaardere mooiweer wolken te zien.
Toen we het ziekenhuis mochten verlaten, begon het net te regenen en te onweren. We konden die KW's goed gebruiken.

Swa geeft het nu ook toe: ik ben een heks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten